BMW Motorrad presenteert BMW Motorrad MetaRide.

BMW Motorrad presenteert BMW Motorrad MetaRide.

De nieuwe BMW CE 02 is een nieuwe manier om toegang te krijgen tot de wereld van BMW Motorrad, aangezien hij elektrisch is, vooral jongeren aanspreekt en geen e-motorfiets of e-scooter is - het is een eParkourer.

Passend bij dit nieuwe, toekomstgerichte type mobiliteit voor stedelijke omgevingen biedt BMW Motorrad nu de mogelijkheid om de nieuwe CE 02 van dichtbij te ervaren in de BMW Motorrad MetaRide.

BMW Motorrad MetaRide staat voor een digitale merkruimte van virtual reality waarin motorfans de CE 02 kunnen berijden en beleven in de vorm van een avatar, net als in de fysieke werkelijkheid. Het dient ook als platform waar fans en het merk BMW Motorrad elkaar kunnen ontmoeten. De omgeving die wordt weergegeven in de BMW Motorrad MetaRide zal lijken op de echte wereldomgeving. Daarnaast is er veel te beleven in de virtuele BMW Motorrad Wereld. Naast de mogelijkheid om virtuele testritten te maken met de BMW CE 02, kun je er bijvoorbeeld ook basketballen, tokens verzamelen of een stijlvolle jas voor je eigen avatar verdienen. De virtuele digitale merkruimte zal in de toekomst ook geleidelijk worden uitgebreid voor andere producten.



De recente wereldpremière van de BMW CE 02 vond al deels plaats in de BMW Motorrad MetaRide en ook in het "echte" Berlijn tijdens het Pure&Crafted Festival, waarbij de virtuele en echte werelden op elkaar inwerkten.

Toegang tot de BMW Motorrad MetaRide is mogelijk via de BMW Motorrad website of de bekende BMW Motorrad social media kanalen, en het is ook mogelijk om de virtuele wereld direct te betreden via het Spatial Metaverse platform. U kunt ook een van de volgende links gebruiken:

https://www.spatial.io/s/BMW-Motorrad-MetaRide-64a...

https://www.bmw-motorrad.com/en/experience/stories...

Overigens zijn de virtuele BMW Motorrad producten die in de "MetaRide" te zien zijn, net als hun fysieke originelen, beschermd tegen namaak. BMW AG heeft de bescherming van zijn kernmerken, zoals het BMW logo, al enige tijd geleden uitgebreid met het oog op toekomstige activiteiten van het bedrijf in de metaverse. Merkbescherming geldt nu dus niet alleen voor voertuigen in de traditionele zin, maar ook expliciet voor virtuele goederen, zoals virtuele voertuigen en virtuele kleding.

Terug naar overzicht